New Zealand 5.5: Sisipan


Perjalanan kami menuju Mt Sunday

A: Mt Somers Town |B:Lake Clear Water |C: Mt Sunday |D: Erewhon Station

Mengapa kami terlepas pandang jalan masuk ke Mt Sunday ketika kali pertama melaluinya?

Aku cuma perasan hal ini ketika memilih gambar untuk kisah ini…. hmmm……

Pelangi merintangi Mt Sunday

Kami pengembara yang sangat beruntung

Seperi yang aku katakan sebelum ini, aku menghadapi kesukaran mencari maklumat tentang Mt Sunday dan lawatan bebas ke “Edoras”. Rupa-rupanya jambatan-jambatan yang merentangi sungai-sungai di kaki Mt Sunday baru saja di bina tahun lalu. Ia dibuka kepada orang awam pada November 2011. Sebelum itu, pengunjung perlu mendapatkan khidmat agensi pelancongan tempatan untuk membawa mereka ke sana.

Selepas aku mengehahui hal ini (ketika aku menulis kisah ini), barulah aku tahu jambatan yang dimaksudkan oleh mak cik di kedai runcit Mt Sommers adalah jambatan-jambatan tersebut. Bukannya jambatan besar yang kami temui pada awalnya.

sumber disini: http://www.doc.govt.nz/about-doc/news/media-releases/2011/no-more-wet-feet-on-journey-to-mt-sunday/

Advertisements

7 thoughts on “New Zealand 5.5: Sisipan

  1. Assalamualaikum..

    sejuk ati bace coretan kat sini.
    done subscribe via email.

    *dari follower cik sengal*

    • apa yang buat aliah sejuk hati? respon sikit gaya atau bahasa tulisan saya ni, saya baru belajar menulis 🙂 pstt.. bagi yang pedas lagi saya suka

      • suke la.. gaya bahasa dan tulisan. haha
        kalo bace blog cik sengal sakit pwot tahan gelak.
        bace blog ni tros jadik sopan santun dan berhemah plak.
        =)

      • 🙂 .. sebenarnya saya pon sengal jugak macam cik sengal haha.

        tapi saya berhajat nak terbitkan travelogue ni jadi buku. sebab tu guna bahasa standard walaupon masih banyak kelemahan disana sini. doakan saya 🙂

      • oo yeke. haha.
        ok sy doakn..
        semoga berjaya terbitkn buku sendiri ea..
        nnt leh folo

  2. awa,,lama tak baca tulisan ko..segi bahasa nampak matured ..hehehe..
    cepat2 buat buku nanti aku boleh beli siap gambar sekali tau…tak sempat baca boleh tengok gambar 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s